اسپرد در فاركس چيست؟

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

اسپرد در فاركس چيست؟

۱۶ بازديد

تمامي كسانيكه قصد ورود به بازار فاركس را دارند، با كلمه‌اي به نام اسپرد روبرو ميشوند. داستان زماني سختتر ميشود كه علاوه بر اسپرد، اسپرد فيسك و اسپرد شناور يا متغير نيز وارد دامنه ي لغات افراد متخصص ميشود. اما اصلا جاي نگراني وجود ندارد.

اسپرد همان تفاوت قيمت خريد و فروش كالا است. همانطور كه هنگام مراجعه به صرافي، طبيعي است كه قيمت خريد يك ارز با قيمت فروش آن متفاوت باشد، در فاركس نيز قيمت خريد يك كالا با قيمت فروش آن، متفاوت است. به اين تفاوت قيمت خريد و فروش، اسپرد گفته ميشود. ساده بود، نه؟!

حال نوبت به بيان مفهوم اسپرد ثابت و متغير ميرسد. بعضي از بروكرهاي فاركس، اسپرد ثابت و بعضي از بروكرها (نقش كارگزاران را در بازارهاي جهاني داشته و خريد و فروش كالاها را تسهيل ميكنند)، اسپرد متغير را براي حق الزحمه خود در نظر گرفته اند.

اسپرد ثابت يعني فارغ از اينكه روند بازار در حال صعود يا در حال نزول است، عدد ثابتي به ازاي حجم معامله از تريدر دريافت ميشود. يعني اينكه اگر شما به دنبال خريد كالايي همانند طلا باشيد و قيمت طلا در حال افزايش باشد، باز هم بروكر همان عدد ثابت (مثلا 10 پيپ) را از معامله كسر ميكند.

اما بعضي از بروكرها، اسپرد را متغير اعلام كرده و زمانيكه تقاضا براي يك كالاي خاص در حال افزايش است (مثلا همان طلا)، مقدار اسپرد ممكن است از 10 پيپ به 40 پيپ افزايش پيدا كند. اما در حالتي كه عرضه و تقاضا به حالت ثابتي رسيده، اين اسپرد متغير يا شناور به 2 پيپ كاهش يابد.

اينكه چگونه بايد ميزان اسپرد را بر مبناي پيپ محاسبه كرد و همين طور انتخاب ميان اسپرد ثابت يا متغير بر مبناي استراتژي معاملاتي، مبحثي است كه در بحث اسپرد چيست به آن پرداخته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.