كمپ ترك اعتياد چيست و چرا كمپ اختياري خوب است؟

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

كمپ ترك اعتياد چيست و چرا كمپ اختياري خوب است؟

۲۴ بازديد

كمپ اختياري ترك اعتياد

كمپ اختياري مكاني است كه فرد با تمايل و تصميم خود به آن مراجعه كرده تا در مدت زمان مشخص، مراحل سم زدايي را انجام داده و اعتياد خود را كنار بگذارد. در مقابل اين مدل ترك اعتياد، كمپ اجباري نيز وجود داشته كه در مقاله‌ي ديگري به آن پرداخته‌ايم.

اولين گام براي موفق شدن در ترك انواع اعتياد، خواست و همت خود فرد است. اگر تصميم گرفته‌ايد كه مواد را كنار بگذاريد، به شما تبريك مي‌گوييم، مطمئن هستيم كه در مسير سبز بهترين امكانات براي شما را فراهم كرده‌ايم تا با گام‌هاي محكم در اين مسير قدم برداريد.

كمپ اختياري يا ترك در منزل

اولين سوالي كه ممكن است براي شما ايجاد شود، اين است كه چرا فردي كه تصميم به ترك گرفته است، ممكن است به كمپ اختياري نياز داشته باشد؟ طبيعتا اراده و تصميم فردي به مددجو كمك خواهد كرد كه اعتياد را كنار بگذارد، اما در بعضي موارد، رفتار اطرافيان در منزل، رفت و آمد دوستان، دسترسي به ساقي‌هاي مواد و …، كار ترك اعتياد را دشوار مي‌نمايد.

حضور در محيطي كه همگان قصد ترك اعتياد را داشته باشند، اراده‌ي مددجو را تقويت كرده و در كنار ديگر مددجويان، دوران سم زدايي و پاك شدن را بهتر پشت سر خواهد گذشت. شايد در محيط منزل، نگاه‌هاي اطرافيان (خصوصا در زمان خماري)، باعث ايجاد احساس ناخوش‌آيند در مددجو شود و همين امر وي را به مصرف مجدد تحريك نمايد. اما در كمپ اختياري ترك اعتياد مسير سبز، هيچ قضاوتي در كار نبوده و همه‌ي ما در كنار يكدگير، تلاش مي‌كنيم تا آينده‌ي بهتري را براي خود و عزيزانمان ايجاد كنيم.

امكانات كمپ اختياري

كمپ‌هاي ترك اعتياد معتبر، در مناطقي آرام و بدون استرس محيطي تاسيس شده‌اند تا به بهبود سلامت روان مددجويان كمك نمايند. اين مراكز عموما داراي محل استراحت، غذاخوري، نمازخانه، سالن آموزش، سالن ورزشي يا تجهيزات ورزشي و محيط پيراموني دلنشين هستند. بعضي از كمپ‌ها نيز داراي وسايل تفريحي همانند استخر نيز هستند.

ويژگي هاي بهترين كمپ اختياري

علاوه بر امكانات فيزيكي و رفاهي كه پيشتر مطرح شد، بهترين كمپ اختياري براي ترك اعتياد جايي است كه پرسنل آن داراي تخصص و تجربه كافي بوده و علاوه بر آن، اخلاق خوبي داشته باشند. ترك اعتياد فشار روحي و جسمي زيادي را به افراد وارد كرده و طبيعتا، اگر پرسنل موسسه همدل نبوده و درك بالايي نداشته باشند، امكان اينكه مددجو دلزده شود، بسيار بالا خواهد بود. بنابراين، مهمترين ويژگي در كمپ ترك اعتياد همدل بودن كادر مجموعه است. براي مشاوره رايگان مي‌توانيد از شماره تلفن زير استفاده كرده و يا در واتساپ پيام دهيد.

كمپ اختياري مناسب چه مخدرهايي است؟

در حال حاضر، رايج‌ترين مواد مخدر و محركي كه استفاده مي‌شود، موادي همچون ترياك، حشيش، شيشه و گل است. در صورتيكه به اين مواد مخدر اعتياد داريد، مجموعه سبز مي‌تواند ميزبان مناسبي براي شما باشد. البته در كنار اين مواد مخدر، بعضي از افراد كه قصد ترك كردن سيگار را دارند نيز به كمپ مسير سبز مراجعه مي‌نمايند.

كمپ اختياري ترك شيشه

در ميان مواد مخدر، شيشه به دليل توهم‌زايي بسيار بالا و امكان صدمه رساندن به خود و ديگران، مهمترين انتخاب براي ترك اعتياد به شمار مي‌رود. همانطور كه در مقاله ترك شيشه توضيح داديم، اين ماده مخدر و محرك برروي سلول‌هاي مغز اثرگذاشته و آثار مخربي را به دنبال خواهد داشت. هر چقدر كه مدت زمان مصرف اين ماده مخدر بيشتر بوده و يا ميزان مصرف بيشتر باشد، صدمات وارده بيشتر خواهد بود. بنابراين، هر چقدر زودتر براي ترك شيشه به كمپ اختياري مراجعه كنيد، براي ساخت آينده‌ي سالم‌تر، بهتر خواهد بود.

كمپ اختياري ترك سيگار و نيكوتين

يكي از مواد مخدري كه مصرف آن بسيار رايج است، سيگار و قليان است. اگرچه در ظاهر هيچكدام خطرناك به نظر نمي‌رسند، اما استفاده‌ي طولاني مدت از آن‌ها باعث صدمات جدي به شش‌ها خواهد شد. علاوه بر آن، استعمال سيگار و قليان در زندگي روزمره و زناشويي نيز اثرگذار بوده و يكي از عوامل اصلي سرد شدن زوجين نسبت به يكديگر، به شمار مي‌رود.

به دليل سهولت دسترسي، قيمت مناسب و زياد شدن مصرف كنندگان، ترك سيگار و نيكوتين كار آساني نبوده و در بعضي موارد مشاهده شده كه فرد معتاد به نيكوتين، بارها ترك كرده و بعد از مدتي مجددا مصرف را شروع كرده است. اگر تصميم به ترك نيكوتين داريد، كمپ مسير سبز، محيطي آرام و مطمئن را براي شما ايجاد كرده است.

كمپ اختياري ترك سيگار

ترك ترياك و متادون

از ديگر مواد مخدري كه استعمال آن زياد شده است، مي‌توان به ترياك و شربت متادون اشاره كرد. متاسفانه بسياري از افراد، بر اين باورند كه ترياك به دليل اينكه از گياه گرفته مي‌شود، گياهي بوده و خاصيت درماني دارد. اگرچه جنبه درماني اين ماده را نمي‌توان انكار كرد، اما معايب اعتياد به ترياك بسيار بيشتر از مزاياي آن خواهد بود. ترك ترياك به دليل آثار جسماني (خماري، هذيان گويي و بدن درد) نياز به دنبال كردن يك پروسه و فرآيند علمي داشته كه تنها در كمپ‌ها ارائه مي‌شود.

كمپ اختياري ترك گل

متاسفانه اين روزها، ماده مخدر و محرك گل در ميان نوجوانان و خصوصا دانشجويان بسيار رايج شده است. در خصوص ريشه‌ي گياهي گل و عدم اعتيادآوري اين ماده نيز داستان‌هايي در بين افراد نقل مي‌شود كه بيشتر آن، هيچگونه پايه‌ي علمي ندارد. اگرچه گل هيچگونه آثاري از وابستگي جسمي در فرد ايجاد نمي‌كند (مشكلات بدن درد ندارد)، اما برروي مغز به شدت اثرگذاشته و وابستگي ذهني بالايي ايجاد مي‌كند. به همين جهت نيز كمپ اختياري ترك گل به كمك روان‌درمان گران خود مي‌تواند مسير ترك بدون بازگشت اين ماده مخدر را فراهم كند.

برنامه هاي آموزشي

در مدت زمان حضور در مسير سبز، ابتدا مراحل سم زدايي انجام شده تا بدن و جسم مددجو پاك شود. سپس در يك دوره‌ي كوتاه پس از آن، مسير سبز برنامه‌هايي را به صورت روزانه براي مددجويان در نظر گرفته است. اين برنامه‌ها شامل ورزش روزانه، كلاس‌هاي مشاوره (روان‌درماني)، كلاس‌هاي مهارت آموزي و … خواهد بود. طبيعتا هر چقدر به انتهاي دوره نزديك‌تر شويد، تمركز بر افزايش قدرت روان و ذهن خواهد بود.

هزينه كمپ اختياري در تهران

هزينه‌هاي دوره ترك اعتياد در مسير سبز، مطابق با تعرفه‌هاي سازمان بهزيستي بوده و از اين جهت، بهترين قيمت‌ها براي ترك انواع اعتياد در نظر گرفته شده است. اين هزينه‌ها مربوط به اسكان، سم زدايي، خورد و خوراك، كلاس‌هاي آموزشي و جلسات روان‌درماني خواهد بود.

مدت زمان دوره

بسته به نوع ماده مخدر و محرك مصرفي، مدت زمان مورد نياز براي ترك كامل انواع مواد مخدر، متفاوت است. اما بطور كلي، دوره‌ي ترك اعتياد در كمپ‌ها 21 روزه (معادل سه هفته) بوده كه پس از آن، نياز جسمي فرد كامل برطرف شده و از لحاظ روحي و رواني نيز به كمك روان‌درمانگران با تجربه، آماده‌ي كنار گذاشتن دائمي مواد مخدر است.

محل كمپ اختياري تهران

از آنجاييكه يكي از دلايل ادامه مصرف مواد مخدر، دسترسي آسان به آن‌ها است، بهترين كمپ ترك اعتياد اختياري تهران، بهتر است در نزديكي تهران باشد. عوض شدن محيط پيراموني، ديدن آدم‌هاي جديد و در كل، تغيير شرايط زندگي براي يك مدت مشخص، آثار بهتري برروي ذهن افراد گذاشته و پذيرش پروسه ترك اعتياد را آسان‌تر خواهد كرد. كمپ ترك اعتياد مسير سبز در نزديكي تهران و در شهرستان شهريار تاسيس شده است.

مسير سبز در مكاني آرام و شاد و به دور از هرگونه استرس و اضطراب تاسيس شده تا به سلامت روان مددجويان كمك نمايد. تمامي امكانات رفاهي مورد نياز در خود مجموعه قرار داشته و از شما دعوت مي‌كنيم تا پيش از ثبت نام براي شروع دوره، از مجموعه كمپ سبز بازديد نماييد.

كمپ اختياري بانوان

اگرچه هر زمان از كلمه اعتياد صحبت مي‌شود، ذهن افراد به سمت يك مرد معتاد مي‌رود، اما تعداد بانواني كه نياز به ترك اعتياد دارند نيز كم نيست. به همين جهت نيز مسير سبز، كمپ ترك اعتياد ويژه بانوان را نيز تاسيس كرده تا محيطي امن و شاداب را براي ترك اعتياد بانوان محترم فراهم نمايد. تمامي امكانات رفاهي در اين مجموعه ارائه شده و دوره‌ي درمان و ترك اعتياد نيز به صورت كاملا اصولي و تحت نظر مددكاران، پزشكان و روان درمانگران اجرا مي‌شود.

نحوه رفتار در كمپ اختياري

متاسفانه در سال‌هاي اخير، چندين خبر و گزارش در خصوص سورفتار با مددجويان منتشر شد كه وجهه‌ي كمپ‌هاي معتبر و تحت پوشش بهزيستي را نيز زير سوال برد. در كمپ مسير سبز به عنوان يكي از معتبرترين كمپ‌هاي تهران، تمامي پرسنل با نيت خير و براي ايجاد جامعه‌اي پاك و عاري از اعتياد دور يكديگر جمع شده‌اند و نوع رفتار كاملا حرفه‌اي خواهد بود. براي مشاوره رايگان و اطمينان از كيفيت كمپ، از دكمه‌هاي زير استفاده نماييد.

تجربه دوره كمپ اختياري

اگر خودتان يا اقوام و دوستانتان تجربه حضور در كمپ‌هاي مختلف را داشته‌ايد و انتقاد يا پيشنهادي در خصوص عملكرد مجموعه‌هاي تحت نظر بهزيستي داريد، مي‌توانيد در قسمت زير (نظرات)، نظر خود را بيان نماييد. تجربه شما مي‌توانيد به كسانيكه به صورت خودجوش قصد حضور در كمپ اختياري و ترك اعتياد دارند، كمك نمايد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.