پرواز به كدام كشورها نياز به تست كرونا دارد

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

پرواز به كدام كشورها نياز به تست كرونا دارد

۱۴ بازديد

تست كرونا براي پرواز

تست كرونا براي امارات ايرلاين

خطوط هوايي امارات نيز در داخل ايران طرفداران بسياري داشته و روزانه چندين پرواز از فرودگاه‌هاي ايران عازم اين كشور مي‌شود. امارات متحده عربي نيز همانند قطر، كاملا تابع قوانين بين‌المللي بوده و توصيه‌هاي سازمان بهداشت جهاني را جدي مي‌گيرد. بنابراين، مسافراني كه عازم اين كشور هستند و يا از طريق اين كشور قصد مسافرت به ساير كشورها را دارند، حتما بايد تست كرونا را انجام داده و به همراه برگه‌ي آزمايش (با پاسخ منفي)، وارد فرودگاه شوند. امارات متحده عربي و هواپيمايي امارات، تست كرونايي كه تا نهايتا 96 ساعت قبل از پرواز انجام شده باشد را معتبر دانسته، در غير اين صورت، اجازه‌ي سوار شدن فرد به هواپيما را نخواهد داد.

در كنار تست كرونا، مسافراني كه عازم امارات متحده عربي هستند بايد فرم سلامت و همچنين تعهدنامه‌ي قرنطينه را نيز تكميل كرده و تحويل دهند. تست كرونا براي پرواز به امارات بايد تنها در آزمايشگاه‌هايي انجام شود كه مورد تاييد وزارت بهداشت امارات متحده عربي باشد. بنابراين، توصيه مي‌كنيم پيش از هر كاري و خصوصا قبل از مراجعه به آزمايشگاه، در خصوص تست كرونا براي پرواز اطلاعات لازم را كسب نماييد.

الزامات تست كرونا براي پرواز به تركيه

تست كرونا براي تركيش ايرلاين

در سال گذشته (1399)، اجباري بودن تست كرونا براي پرواز به تركيه برداشته شد و به همين دليل نيز افراد مي‌توانند مطابق روال قبلي و بدون داشتن برگه‌ي آزمايش، عازم اين كشور شوند. شايان ذكر است كه اگر مسافر قصد عبور از تركيه به مقصد ديگري داشته باشد، ارائه‌ي برگه‌ي آزمايش الزامي بوده و بهتر است پيشاز شروع سفر، اين آزمايش را انجام دهد. از آنجاييكه ممكن است قوانين و الزامات سفر به تركيه در مناسبت‌هاي مختلف تغيير كند، بهتر است پيش از سفر به اين كشور، ابتدا با مشاوران نرسينو صحبت كرده و از آخرين اخبار مطلع شويد.

تست كرونا در فرودگاه استانبول انجام شده و پاسخ آن در مدت 24 ساعت مشخص خواهد شد. در صورتيكه جواب آزمايش مسافر تركيه در داخل اين كشور مثبت شود، مسافر بايد با هزينه‌هاي شخصي، مدت 14 روز را در قرنطينه سپري كند.

آزمايش كرونا براي سفرهاي داخلي

سازمان هواپيمايي كشوري اعلام نموده كه مسافراني كه قصد سفرهاي داخلي دارند، فعلا نيازي به ارائه‌ي برگه‌ي آزمايش نداشته و مي‌توانند در هر زمان، به شهرهاي ايران سفر كنند. با اين حال، رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي اعم از پوشيدن ماسك اجباري است. همچنين، استفاده از شيلد و دستكش و به همراه داشتن محلول‌هاي ضدعفوني كننده، توصيه شده است.

قوانين كلي براي پرواز هاي خارجي

در حال حاضر، اكثر خطوط هواپيمايي دنيا، از پذيرش مسافراني كه تست كرونا براي پرواز انجام نداده باشند، خودداري مي‌كنند. بعضي از كشورها، زمان تست را نهايتا 72 ساعت قبل از پرواز و بعضي نيز نهايتا تا 96 ساعت قبل اعلام كرده‌اند. در صورتيكه مسافرت در زماني كمتر از 14 روز انجام شود (مسافر قصد بازگشت به كشور را داشته باشد)، انجام تست مجدد ضروري نخواهد بود. در غير اين صورت، فرد بايد مجددا تست PCR كرونا براي پرواز را انجام داده و برگه‌ي آزمايش خود را براي سوار هواپيما شدن، به همراه داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.