اينطوري بايد لاغر ماند

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

اينطوري بايد لاغر ماند

۱۷ بازديد

بسياري از افرادي كه نزد متخصص تغذيه ميروند، با اين سوال همراهند كه چرا بارها تلاش كرده اند تا لاغر شوند، اما هر بار، بيشتر از دفعه ي قبلي چاق شدند. بسياري از افراد تا نيمه هاي راه پيش رفته، 10 الي 15 كيلوگرم (حتي تا 20 كيلوگرم) لاغر ميكنند، اما به يك دفعه انگار ديگر اصلا انرژي و توان ادامه دادند را ندارند و به همين دليل، تمام زحمات را بيخيال شده و به زندگي قبلي خود بازميگردند.

 

مهمترين بخش لاغري

چيزي كه اكثرا ناديده گرفته ميشود، قدرت ذهن است. همه ي افراد به دنبال رژيمي هستند كه با كمتر خوردن و يا بهتر خوردن، به سمت لاغري و تناسب اندام حركت كنند. اما در واقع، بحث لاغر ماندن، از لاغر كردن مهمتر است. بنابراين، تغذيه تنها يكي از سه بخش ديگر است. لاغر ماندن، بدون توجه به دو بخش ديگر، اصولا غير شدني است. بنابراين، خود را محدود به تغذيه ي مناسب نكنيد و به جوانب ديگر اين موضوع فكر كنيد.

 

تجربه نشان داده كه ذهن افرادي كه رژيم ميگيرند، با شرايط كنوني به عنوان يك قحطي رفتار كرده و بنابراين خود را براي دوران شكوفايي بعد رژيم آماده ميكند. يعني ذهن به بدن ميگويد فعلا در حالتي هستيم كه نميتوانيم چيزي بخوريم و به تو وعده ميدهم كه بعد از اين دوران، چند برابر بيشتر به تو رسيدگي خواهم كرد!

و اين دقيقا همان اتفاقي است كه باعث ميشود بعد از اتمام دوره ي رژيم غذايي، فرد به سرعت به وزن قبل بازگشته و حتي بيشتر از آن نيز چاق ميشود.

 

پس چه بايد كرد؟!

جواب بسيار ساده است. خودتان را محدود به رژيم نكنيد. براي لاغر ماندن بايد سه اقدام انجام داد. اول، تنظيم كالري دريافتي، دوم تنظيم كالري سوزانده شده و سوم، هماهنگ شدن ذهن با هدف پيش روي انسان. هر كدام از اين سه مرحله، اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد كه بايد گام به گام و به صورت روزانه انجام شود. كاهش وزن بدون بازگشت و مراحل انجام آن را در مقاله ي ايران تناسب به صورت كامل مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.