ديگه به كسي اجازه نده بهت بگه چاق

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

ديگه به كسي اجازه نده بهت بگه چاق

۲۳ بازديد

قبل از اينكه به كاهش وزن بدون بازگشت بپردازيم، اول بايد از خودمان اين سوال را بپرسيم كه آيا ما واقعا چاق هستيم و يا فقط بخاطر انرژي منفي اطرافيانمان تمايل به كم كردن وزن داريم؟! در بسياري از موارد مشاهده شده كه داشتن يك شريك/پارتنر با رفتار نامناسب، افراد را وادار به كاهش وزن كرده در حاليكه بدن آنها كاملا نرمال و جذاب بوده است. پس ابتدا نياز است تا از يك ملاك جهاني و استاندارد براي ارزيابي وضعيت كنوني وزنمان استفاده كنيم. قطعا BMI به گوش شما خورده است. اما چگونه آن را محاسبه كنيم؟

محاسبه BMI

شاخص توده بدني يا همان Body Mass Index فرمول ساده‌اي است براي اطلاع از وضعيت چاقي/لاغري افراد. كافي است ابتدا وزن خود را بر قدتان به توان دو (قد ضربدر قد) تقسيم كنيد. دقت داشته باشيد كه وزن بايد به كيلوگرم (مثلا 75.4 كيلوگرم) و قد بايد به متر (1.78 متر) باشد.

براي مثال، اگر وزن شما 63.2 كيلوگرم و قد شما 1.67 متر باشد، بنابراين شاخص BMI شما حاصل تقسيم 63.2 كيلوگرم تقسيم بر 2.78 (1.67 ضربدر 1.67) و معادل 22.66 خواهد شد. طبيعتا، به دليل تغييرات فيزيكي بدن انسان در سال‌هاي مختلف، محدوده‌ي مناسب BMI تغيير مي‌كند. به صورت كلي مي‌توان گفت كه عدد BMI مناسب در سنين مختلف، مطابق با اعداد زير است:

  • افراد بين 19 الي 24 سال: معادل 22
  • افراد بين 25 تا 34 سال: معادل 23
  • افراد بين 35 تا 44 سال: معادل 24
  • افراد بين 45 تا 54 سال: معادل 25
  • افراد بين 55 تا 64 سال: معادل 26
  • افراد بالاتر از 65 سال: معادل 27

براي راحتي كار، مي‌توانيد از نمودار زير نيز براي پيدا كردن سريع BMI خود و همچنين وضعيت سلامت وزني/قدي خود استفاده كنيد. اگر با توجه به شاخص توده بدني، چاق بوديد، كافي است كه به دنبال كاهش وزن سريع باشيد تا مطمئن شويد به هيكل ايده آل خود خواهيد رسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.