علت سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت چيست؟ آيا طبيعي است؟

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

علت سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت چيست؟ آيا طبيعي است؟

۱۵ بازديد

ايمپلنت روشي نسبت جديد براي جايگزين كردن دندان از دست رفته است. اين روش كه انجام دادن آن نياز به تخصص داشته و همچنين متريال استفاده شده در آن، به نسبت گران هستند، با استقبال بسيار خوبي روبرو شد. چرا كه عمر اين روش بسيار زياد بوده و تا حدودي توانسته جايگزين خوبي براي دندان از دست رفته باشد. از آنجاييكه دندان استفاده شده در اين روش، بسيار مستحكم است، طول عمر بالايي داشته و علاوه بر آن، خطر يا نقطه ضعف خاصي نيز ندارد. با اين حال، در بعضي موارد، ممكن است عوارضي بعد از ايمپلنت مشاهده شود. يكي از اين عوارض، سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت است.

دليل سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت چيست؟

از ميان تمام دلايلي كه ممكن است باعث سفيد شدن لثه شود، يكي از اين دلايل رايجتر است. خصوصا بعد از انجام ايمپلنت، دليل سفيد شدن لثه را بيشتر مربوط به بروز عفونت در محل ارتباط ميدهند. اگرچه بدون انجام آزمايش و بررسي توسط دندانپزشك نميتوان دليل اصلي آن را متوجه شد، اما به صورت عمومي، متخصصان معتقدند كه سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت، به دليل بروز عفونت در محل است.

چرا لثه بعد از ايمپلنت عفونت ميكند؟

در بسياري از موارد (بيش از 80 درصد) عمل كاشت دندان يا همان ايمپلنت، بدون هيچگونه مشكلي انجام ميشود. با اين حال، به چند دليل ممكن است بعد از ايمپلنت، لثه دچار عفونت شود. اولين مورد، عدم رعايت بهداشت در حين انجام جاگذاري ايمپلنت توسط دكتر است. از آنجاييكه دندانپزشكان محترم، اكثرا تمامي موارد بهداشتي را در بالاترين سطح ممكن انجام ميدهند، احتمال بروز چنين حالتي بسيار كم است.

دليل دوم ميتواند به كيفيت ايمپلنت استفاده شده مربوط باشد. ايملپنت از جنس تيتانيوم بوده كه پيش از استفاده، آن را با استفاده از دستگاه‌هاي اتوكلاو صنعتي، ضدعفوني ميكنند. در صورتيكه اين كار به درستي انجام نشود، ممكن است باعث بروز عفونت در محل و سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت شود.

دليل سوم، عدم رعايت بهداشت توسط خود فرد است. ايمپلنت نيز همانند دندان واقعي (چه بسا بيشتر از آن) به رعايت بهداشت نياز دارد. افرادي كه ايمپلنت انجام ميدهند، بايد از مسواك خاص استفاده كرده و در دوره هاي زماني مشخص نيز دهان خود را با دهانشويه، تميز كنند. در صورتيكه اين اقدامات بهداشتي انجام نشود، محل ايمپلنت ممكن است عفونت كرده و لثه سفيد شود. در صورتيكه چنين حالتي را مشاهده كرديد، حتما نزد دندانپزشك خود رفته و موضوع را براي تعيين روش درمان، با وي در ميان بگذاريد.

اين مقاله، بخشي از مقاله ايمپلنت و در قسمت دليل سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت بوده كه توسط مركز دندانپزشكي درفام تدوين شده است. براي مشاوره رايگان با مركز دندانپزشكي درفام، بر روي لينك كليك كرده و سپس برروي مشاوره در واتزآپ دندانپزشكي درفام كليك كنيد.

ماسک سیب زمینی یک راه طبیعی و موثر برای بهبود و روشن کردن پوست صورت است. سیب زمینی حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، و ویتامین B6 است که به پوست نرمی و شادابی می‌بخشد از همین رو سیب زمینی برای سفیدی صورت بسیار مفید است. این مواد مغذی می‌توانند به تسریع فرآیند بازسازی پوست کمک کرده و موجب تقویت و ترمیم بافت پوستی شوند.

 

برای استفاده از ماسک سیب زمینی، می‌توانید یک سیب زمینی را بپزید و آن را پوره کنید یا رنده کنید. سپس، پوره یا رنده شده را به صورت یک لایه نازک بر روی صورت خود بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای اجازه به پوست برای جذب مواد مغذی رها کنید. پس از آن با آب گرم صورت خود را بشویید و با دستمال نرم آن را خشک کنید. این ماسک می‌تواند به رطوبت رسانی و تغذیه پوست کمک کند و باعث روشن و سفید شدن آن شود. بهتر است این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا نتایج بهتری بدست آید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.