يكي از دو بازار را انتخاب كنيد فاركس يا بورس

مكاني براي خلوت كردن با يك ديجيتال ماركتر

يكي از دو بازار را انتخاب كنيد فاركس يا بورس

۱۳ بازديد

فاركس

چند صد سال طول كشيد تا پس از بكارگيري از پول به عنوان واسط خريداري، مبحثي به نام سرمايه گذاري يا زياد كردن سرمايه و داشته ها با استفاده از پول، به وجود آيد. البته منظور اين نيست كه در زمان قديم، كسي به فكر افزايش داشته ها نبود، بلكه عموما تجارت، پرورش دام، كشاورزي و … منبع اصلي ايجاد درآمد براي افراد بود.

با گذر سالها و تكامل علم سرمايه گذاري، در كنار تجارت و ساير شغلهايي كه پيش از آن وجود داشت، مبحثي به نام سرمايه گذاري و كسب درآمد بيشتر با استفاده مناسب از پول به وجود آمد. و اينگونه شد كه نزديك به صد سال قبل، اولين بورس جهاني براي مشاركت سرمايه گذاران ايجاد گرديد. بنابراين، اولين قدم هاي ايجاد يك شغل به نام سرمايه گذاري كه به صورت رسمي و مورد پسند حكومت ها و دولت ها قرار بگيرد، برداشته شد.

چند دهه بعد از راه افتادن بورس در كشورهاي مختلف، بازار جديد به وجود آمد كه فراتر از خريد و فروش سهام (سرمايه گذاري و مشاركت در سود شركت ها) بود. در اين بازار، خود پول به عنوان كالايي براي سرمايه گذاري در نظر گرفته شد كه به آن بازار فاركس گفته شد. هدف اين بازار، ايجاد يك سامانه ي بسيار گسترده و فراگير، براي حمايت از ارز كشورهاي مختلف بود.

فاركس در حقيقت مكاني است براي سرمايه گذاري بر روي ارز يك كشور. براي مثال، فرض كنيد كه با توجه به سياست هاي اخير كشور آمريكا در مقابله با بحران كرونا (و در نقطه مقابل، موفقيت اروپا در اين زمينه)، ارزش ارز آمريكا (دلار آمريكا)، در مقايسه با ارزش ارز اتحاديه اروپا (يورو) كاهش يابد. اين بدان معناست كه اقتصاد اروپا در برهه اي از زمان، قويتر از آمريكا خواهد شد و ارزش پول آن بالاتر خواهد رفت.

بنابراين، سرمايه گذار ميتواند ارز دلار را فروخته و ارز يورو را خريداري كند (مثل فروش سهم شركت اول و خريدن سهم شركت دوم در بورس). اگر اين اتفاق به صورت گسترده اي بيفتد، يورو افزايش قيمت داشته و سرمايه گذار ميتواند سود بيشتري كسب كند (مثل افزايش ارزش سهام يك شركت). بنابراين، بورس و فاركس تشابه زيادي به يكديگر دارند، اما قطعا فاركس جهاني تر از بورس هاي مختلف است.

كارگزاراني كه خدمات خريد و فروش ارزها در فاركس را براي مشتريان فراهم ميكنند، بروكر ناميده شده و دامنه ي فعاليت آنها بسيار جامعتر و بزرگتر از كارگزاران بورس است. ارزش تراكنش هاي انجام شده در بروكرها، صدها و شايد هزاران برابر يك كارگزار معمولي بورس است. خدمات بيشتر، پول بيشتر، تنوع خريد و فروش و … همگي جزو تفاوت هايي است كه بين كارگزار و بروكر وجود دارد.

اين تنوع خدماتي باعث شده تا سرمايه گذاران، پيش از ورود به بازار فاركس نياز به آموزش داشته باشند. بنابراين، اگر آموزش سرمايه گذاران تكميل باشد، قطعا بازار فاركس مكاني پرسودتر از بورس كشورهاي مختلف خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.